Kanjertraining
Met de hele school werken we met de Kanjertraining. Alle leerkrachten zijn gecertificeerd om deze training te mogen geven. Al vanaf de kleuters worden er door de leerkrachten wekelijks Kanjertraining gegeven. Zo raken ze er snel bekend mee.
Het doel van deze methode is de kinderen positief over zichzelf en de anderen leren denken en handelen. Hierbij stimuleren we een positief sociaal klimaat in de klas.
De 4 dieren met hun petten; tijger (wit), aap (rood), konijn (geel), en pestvogel (blauw) staan centraal in het verhaal. De kinderen leren aan de hand van het dierengedrag, hun eigen en dat van een ander te herkennen en evt. te corrigeren.
We hebben respect voor God, onszelf en anderen
We helpen elkaar
We lachen niet uit
Niemand speelt de baas
Niemand doet zielig
Vanuit de Kanjertraining is er een veiligheidsprotocol geformuleerd. Hierin staat opgenomen wat onze doelen zijn met Kanjertraining, de uitgangspunten, wat doen we preventief en wat doen we als het mis gaat